مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 05:322022-01-21اقتصادي

تجهیزات هواشناسی با استانداردها فاصله دارند


فاصله ایستگاه ها در کشورهای توسعه یافته 25کیلومتر است درحالی که این فاصله در ایران حدود 100 کیلومتر است و این وضعیت با استانداردها مغایرت دارد.

- سحر تاج بخش در گفت و گو با ایسنا درباره اعتبارات سازمان هواشناسی اظهار کرد: سازمان هواشناسی یک سازمان حاکمیتی است و بخش اعظمی از هزینه های آن از طریق دولت تامین می شود.

طی دو سال گذشته شرایط اعتبارات عمرانی ما خیلی مساعد نبود اما در جهت تامین اعتبار تلاش شد.

وی افزود: با توجه به ورود بیشتر تجهیزات از خارج از کشور هزینه های ارزی برای خرید آن ها افزایش یافته است، با این حال تلاش سه ساله ما در مسیر بهبود شبکه ایستگاه ها بوده است.

تاج بخش ضمن بیان این که در سازمان هواشناسی هنوز با استانداردها فاصله داریم، اظهار کرد: اگر روند افزایش اعتبارات ادامه یابد، با اعتباراتی که در اختیارمان قرار داده می شود شبکه های دیدبانی اعم از رادارها و ایستگاه های خودکار و ایستگاه جو بالا را می توانیم تقویت و به روزرسانی کنیم.

وی با بیان این که ضرورت توسعه تجهیزات کاملا محسوس است، گفت: طی بررسی های انجام شده در 12کشور توسعه یافته دریافتیم که ایستگاه های هواشناسی حدود 25 کیلومتر از هم فاصله دارند این درحالیست که در ایران این فاصله حدود 100 کیلومتر است و این میزان فاصله با استانداردهای پایش مغایرت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیزات هواشناسی با استانداردها فاصله دارند

تجهیزات هواشناسی با استانداردها فاصله دارند