مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 00:022022-01-20سياسي

چرا غربی ها ناگهان نگران «کندی پیشرفت مذاکرات وین» شده اند؟


مقام های کشورهای اروپایی و آمریکا امروز پنجشنبه هم تلاش کردند با مانور بر روی »زمان کوتاه» در مذاکرات رفع تحریم ها در وین ایران را تحت فشار قرار دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، از کوتاه بودن زمان در مذاکرات رفع تحریم ها در وین و تعیین ضرب الاجل برای آن سخن می گویند اما عملاً نرمشی برای عمل به تعهداتشان در قبال ایران در توافق برجام انجام نداده اند.

این راهبردِ کلیِ کشورهای غربی از هشتم آذرماه بوده که نخستین دور این گفت وها در دولت سید ابراهیم رییسی ، رییس جمهور ایران در هتل کوبورگ آغاز شده است.

اظهارات هماهنگ مقام های کشورهای غربی از جمله آنتونی بلینکن ، وزیر خارجه آمریکا آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان و ژان ایو لودریان ، وزیر امور خارجه فرانسه امروز پنجشنبه (20 ژانویه/ 30 دی ماه) به عنوان تازه ترین مصداق همین سیاست به صورت هماهنگ بر کوتاه بودن زمان باقی مانده برای احیای برجام تأکید کردند.

به عنوان مثال، بلینکن در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود گفت: ما در نقطه ای که باید قرار داشته باشیم قرار نداریم و اگر خیلی زود به آنجا نرسیم خیلی زود مجبور خواهیم بود مسیر متفاوتی در پیش بگیریم.

او در ادامه گفت: صحبت از یک فوریت واقعی است و واقعاً الان فقط چند هفته زمان داریم تا مشخص کنیم که می توانیم به پایبندی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا غربی ها ناگهان نگران «کندی پیشرفت مذاکرات وین» شده اند؟

چرا غربی ها ناگهان نگران «کندی پیشرفت مذاکرات وین» شده اند؟