مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 22:522022-01-20اجتماعي

ممنوعیت برگزاری هرگونه آزمون پایانی برای دوره تحصیلی ابتدایی


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان از ممنوعیت برگزاری هر نوع آزمون در پایان هر نوبت، ارائه برنامه امتحانی به دانش آموزان و استفاده از کتاب های کمک درسی در مدارس ابتدایی خبر داد.

- ایسنا/لرستان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان از ممنوعیت برگزاری هر نوع آزمون در پایان هر نوبت، ارائه برنامه امتحانی به دانش آموزان و استفاده از کتاب های کمک درسی در مدارس ابتدایی خبر داد.

رقیه معتمدی بیان کرد: با توجه به اجرای برنامه ارزشیابی کیفی توصیفی و حذف نگاه کمی به مقوله ارزشیابی، برگزاری هر نوع آزمون کمی در دوره ابتدایی متناقض با سیاست ها و برنامه های ملی بوده و آسیب های بسیار جدی در اجرای برنامه به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به مصوبه جلسه 739 مورخ 21/7/1383 شورای عالی آموزش وپرورش مبنی بر اجرای برنامه ارزشیابی کیفی-توصیفی در دوره ابتدایی بیان کرد: با توجه به اصول، اهداف و ماهیت تعریف شده برای این برنامه، بایستی ارزشیابی به گونه ای اجرا شود که موجب خدشه دار شدن حقوق، تعاملات انسانی، اعتمادبه نفس و سلامت روانی دانش آموز نشود و از روش ها و ابزارهای اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی (مانند پرسش های شفاهی، آزمون های عملی و عملکردی، انواع پرسش های عینی و انشایی، روش های مشاهده رفتار، پوشه های مجموعه کار، ارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت برگزاری هرگونه آزمون پایانی برای دوره تحصیلی ابتدایی

ممنوعیت برگزاری هرگونه آزمون پایانی برای دوره تحصیلی ابتدایی