مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 20:222022-01-20سياسي

زمان دفن و برخوردهای سنتی با پسماند به پایان رسیده است


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این که با تغییرات جدید در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، این سازمان جانی دوباره می گیرد، - گفت: زمان دفن و برخوردهای سنتی با پسماند به پایان رسیده است و باید به این مقوله، نگرشی نو و بروز داشته باشیم.

  مسعود پزشکیان در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص تولید انرژی از پسماند، تصریح کرد: گام اول در هر امری، اتخاذ تصمیم صحیح است و در گام دوم، اجرایی کردن آن تصمیم است.

وی افزود: در بحث تبدیل زباله به انرژی باید تمامی جوانب و شرایط مسئله را با تحقیقات علمی و کمک گرفتن از مراجع علمی هم چون دانشگاه ها بررسی کرد و بعد از آن، اقدامات عملی را شروع کرده و وارد مرحله عملیاتی طرح شد.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، اضافه کرد: دنیا به صورت مدرن با مقوله پسماند برخورد می کند و ابتدایی ترین کار در این بحث نیز تفکیک از مبدا پسماند بوده و تولید کود و انرژی از زباله ها در گام بعدی قرار دارد.

پزشکیان ادامه داد: فرهنگ سازی و آموزش های لازم در امر تفکیک از مبدا بسیار ضروری بوده و باید وقت زیادی صرف این امر شود.

وی در خاتمه پس از قدردانی از تلاش ها و فعالیت های مدیرعامل و کارکنان سازمان مدیریت پسماند، اعلام آمادگی کرد که در موارد و مشکلات این سازمان حامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان دفن و برخوردهای سنتی با پسماند به پایان رسیده است

زمان دفن و برخوردهای سنتی با پسماند به پایان رسیده است