مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 16:522022-01-20بين الملل

افشاگری الاخبار: آمریکا قصد خروج از عراق را ندارد


به دنبال ترور شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهانشان در ژانویه 2020 تصمیمی مبنی بر عقب نشینی آمریکا از عراق گرفته شد که پارلمان عراقب به اتفاق آرا به اخراج نیروهای خارجی از خاک این کشور رأی داد زیرا عراق از اهمیت ویژه ای در نزد آمریکایی ها برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه الاخبار، از همان لحظه اعلام تصمیم خروج نظامیان آمریکایی از عراق، تلاش جدی ایالات متحده با کمک نیروهای عراقی برای بی نتیجه کردن مضمون عقب نشینی از عراق آغاز شد.

هر دو طرف (آمریکایی و همپیمانان عراقی آنها) از طریق توافقی که در اواخر ژوییه گذشته در واشنگتن در جریان دیدار جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق حاصل شد، تا حد زیادی در این زمینه موفق شد.

مصطفی الکاظمی حضورش در رأس دولت به نفع آمریکا بود تا اینکه شرایطی را که با منافعش هماهنگی و تطابق دارد در این توافق تضمین کند.

ابقای نیروهای آمریکایی در عراق به همراه این هویت ابهام آلود نگرانی هایی را برای آمریکا به وجود آورده است که مهمترین آن امنیت این نیروها است که تنها در صورت اجازه آزادی آمد و شد از جمله آزادی پرواز هواپیماهای جنگی و پهپادها در حریم هوایی عراق در صورت نیاز به حمایت و پشتیبانی تحقق می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشاگری الاخبار: آمریکا قصد خروج از عراق را ندارد

افشاگری الاخبار: آمریکا قصد خروج از عراق را ندارد