مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 15:072022-01-20اقتصادي

ساخت بزرگترین کشتی یخ شکن جهان برای توسعه صادرات روسیه


فنلاند قصد دارد بزرگترین و قدرتمندترین یخ شکن خود را برای غول معدنی روسیه می سازد تا این کشور بتواند محصولات صادراتی خود را به راحتی از سیبری عبور دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، این کشتی با استفاده از گاز طبیعی مایع (LNG) و همچنین گازوییل داری گوگرد کم، یخ های قطبی به ضخامت دو متر را در دریا را می شکند تا آبراه های اطراف بندر دودینکا در شمال سیبری را که برای صادرات روسیه استفاده می شود را از یخ های قطبی پاک سازی کند.

تفاهم نامه همکاری ای بین شرکت کشتی سازی هلسیکنی فنلاند و شرکت نورنیکل که به عنوان غول معدنی روسیه مشهور است منعقد شده تا آنها یک یخ شکن را برای استفاده تجاری در شمال سیبری بسازند.

ساخت این کشتی قرار است از اواخر امسال آغاز شود و انتظار می رود این کشتی در فصل زمستان سال 2025 به روس ها تحویل داده شود.

در همین رابطه شرکت کشتی سازی هلسینکی اعلام کرد در ساخت این یخ شکن از گاز طبیعی مایع (LNG) و همچنین گازوییل کم سولفور استفاده می کند می گیرد به همین منظور باید این کشتی را بزرگترین و قدرتمندترین یخ شکن دیزلی-الکتریکی جهان خواند که قرار است در فنلاند ساخته شده است .

این کشتی غول آسا نه تنها قادر به شکستن یخ به ضخامت دو متر خواهد بود، بلکه در حمل و نقل محموله و کالاهای صادراتی نیز شرکت می کند و عملیات پشتیبانی از هلیکوپتر را انجام می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت بزرگترین کشتی یخ شکن جهان برای توسعه صادرات روسیه

ساخت بزرگترین کشتی یخ شکن جهان برای توسعه صادرات روسیه