مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 13:422022-01-20سياسي

خطیب زاده تشریح کرد: افق جدید همکاری پیش روی ایران و چین


سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر تعمیق روابط بین ایران و چین تصریح کرد که دو کشور با افق جدیدی از همکاری روبرو هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (چهارشنبه) در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری رسمی چین (شینهوا)، تصریح کرد که ایران و چین هم اکنون با افق جدید همکاری مواجه هستند.

وی در این گفت وگو تصریح کرد که علاوه بر مجاورت جغرافیایی بین ایران و چین، تاریخ، فرهنگ، سیاست و روابط مردم با مردم است که دو کشور ایران و چین که از زمان های قدیم با جاده ابریشم به هم متصل شده را به هم وصل می کند.

بنا بر گفته سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، ایجاد مشارکت راهبردی جامع بین ایران و چین در ژانویه 2016، نمایانگر یک لحظه بسیار مهم و نقطه عطفی در ایجاد ستون های جدید برای روابط دوجانبه بود .

چین و ایران در جریان سفر فروردین ماه سال جاری وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین به تهران به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور، یک برنامه همکاری جامع امضا کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: زمانی که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در اواسط ژانویه به چین سفر کرد، دو طرف به طور مشترک پس از گفت وگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطیب زاده تشریح کرد: افق جدید همکاری پیش روی ایران و چین

خطیب زاده تشریح کرد: افق جدید همکاری پیش روی ایران و چین