مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 13:402022-01-20سياسي

ثبت قرابیه تبریز و 11 اثر ناملموس آذربایجان شرقی در شورای ملی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ثبت قرابیه تبریز و 11 اثر ناملموس دیگر استان در شورای ملی ثبت خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ثبت قرابیه تبریز و 11 اثر ناملموس دیگر استان در شورای ملی ثبت خبر داد.

احمد حمزه زاده ضمن اعلام این خبر گفت: به دنبال برگزاری جلسه شورای ملی میراث ناملموس، و غنایت آذربایجان شرقی در دارا بودن آثار ناملموس فاخر و ارزشمند، دوازده پرونده پیشنهادی استان که در صدر آن ها شیرینی قرابیه تبریز قرار داشت، به ثبت ملی رسیدند.

وی در ادامه به شرح آثار ناملموس ثبت شده استان پرداخت و گفت: طی این جلسه شیوه تهیه شیرینی سنتی قرابیه تبریز، شیوه تهیه غذای سنتی سوت اوزی شورباسی در وایقان، خرمن کوبی با ول در روستای بهل از توابع شهرستان اهر، مهارت ساخت خیش سنتی در روستای بهل از توابع شهرستان اهر، مهارت بافت فرش کناره در روستای آغ بولاغ سفلی و مراسم علم دیبی در روز تاسوعا در روستای ارزیل از توابع شهرستان ورزقان به ثبت رسیدند.

حمزه زاده، مهارت شخم زنی سنتی در روستاهای بهل اهر و اردشیر کندی ورزقان، سبدبافی در شهرستان های اسکو، مراغه و ورزقان، مراسم پیر داغی در روستای کویج از توابع شهرستان هریس، گویش تاتی در کرینگان را از جمله آثار نام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت قرابیه تبریز و 11 اثر ناملموس آذربایجان شرقی در شورای ملی

ثبت قرابیه تبریز و 11 اثر ناملموس آذربایجان شرقی در شورای ملی