مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 09:552022-01-20اقتصادي

عدم اعتبار عامل کاهش کشت گیاهان دارویی در مراتع چهارمحال وبختیاری


رییس مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: کشت گیاهان دارویی امسال تنها در هزار و 100 هکتار از مراتع استان انجام شده است.

- با بیان اینکه به منظور کشت گیاهان دارویی بیش از چهار هزار و 500 هکتار از مراتع استان هدف گذاری شده بود، اظهار کرد: به دلیل کمبود اعتبار کشت گیاهان دارویی تنها در هزار و 100 هکتار از اراضی انجام شده است.

وی به خشکسالی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته در بیش از دو هزار و 500 هکتار از اراضی گیاهان دارویی کشت شد اما به دلیل کاهش بارش ها و خشکسالی 50 درصد از گیاهان در زمان جوانه زنی خشک شدند.

رییس مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به دلیل خشکسالی و کمبود بارش ها گیاهان دارویی کشت شده همچون کلوس به مرحله بذر دهی نرسیدند به همین دلیل از ریشه این گیاه استفاده شد.

مردانی ارزش اقتصادی کشت گیاهان دارویی در مراتع را 20 درصد عنوان کرد و افزود: علت اصلی کشت این گیاهان حفظ پوشش گیاهی، خاک و محیط زیست است.

وی از همکاری مردم در اجرای این طرح قدردانی کرد و گفت: اعتباری به منظور کشت گیاهان دارویی در مراتع چهارمحال و بختیاری اختصاص داده نشده و در اجرای این طرح از ظرفیت مردمی استفاده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم اعتبار عامل کاهش کشت گیاهان دارویی در مراتع چهارمحال وبختیاری

عدم اعتبار عامل کاهش کشت گیاهان دارویی در مراتع چهارمحال وبختیاری