مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 08:402022-01-20سياسي

هشدار قضایی به قصور کنندگان از اجرای قانون هوای پاک


معاون پیشگیری از جرم قوه قضاییه گفت: با دستگاه هایی که به وظیفه خودشان در قانون هوای پاک عمل نکردند، برخورد قانونی صورت می گیرد.

- ، اصغر جهانگیر در ارتباط تلفنی با استودیوی خبر شبکه یک سیما، افزود: قانون هوای پاک که در سال 96 تصویب شد یک قانون مترقی است که اگر دستگاه ها به وظایف خودشان عمل می کردند شاهد وضع فعلی نبودیم.

وی ادامه داد: در ماده 8 قانون هوای پاک آمده است که همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف هستند که موتورسیکلت و خودرویشان را بعد از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند، تردد این وسایل ممنوع است و پلیس هم خودروهای فرسوده را به ازای هر روز تردد جریمه می کند.

جهانگیر گفت: حدود 45 درصد از وسایل نقلیه که در کشور تردد می کنند در سن فرسودگی هستند و این یعنی اینکه از هر دو خودرو حدود یک خودرو در سن فرسودگی است و محیط را آلوده می کنند که در این خصوص راهنمایی و رانندگی می خواهد خودروها را جریمه کند، اما در بخش دیگری از این قانون؛ وزارتخانه های کشور، صمت و اقتصاد موظف بودند زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل را طی 5 سال فراهم کنند که اتفاق نیفتاده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا فهرستی از کوتاهی ها و مقصران در اجرای قانون هوای پاک به این معاونت معرفی شده است، خاطرنشان کرد: فهرستی از مقصران تاکنون به ما معرفی نشده است و ما خودما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار قضایی به قصور کنندگان از اجرای قانون هوای پاک

هشدار قضایی به قصور کنندگان از اجرای قانون هوای پاک