مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 19:502022-01-19سياسي

بخشنامه سازمان زندان ها چه تاثیری بر حقوق زیستی و اولیه زندانیان خواهد داشت؟


این دستور العمل در قالب 8 بند، ابتدا به بیان حقوق متهمان در بدو ورود به بازداشتگاه ها و زندان پرداخته، سپس حقوق متهمان از حیث تفکیک و طبقه بندی زندانیان از هم را برشمرده، - یک کارشناس مسائل حقوقی با اشاره به بخشنامه سازمان زندان ها در رابطه با حقوق زندانیان با بیان این که این بخشنامه به تامین و حفاظت از حقوق زیستی و اولیه زندانیان توجه ویژه ای کرده است گفت: جلوگیری از تخفیف شخصیت زندانی از طریق بازرسی بدون لباس، نکته درخور توجه و قابل تقدیر بخشنامه موصوف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک حسین طالع با اشاره به بخشنامه سازمان زندان ها در رابطه با حقوق زندانیان گفت: پیش از هر چیز باید بدانیم این بخشنامه پس از وصول گزارش جمعی از متهمین و زندانیان و همچنین حقوقدانان و وکلای دادگستری صادر شد.

با یک مطالعه اجمالی بر مفاد و منطق مواد بخشنامه مذکور نکته ای که به ذهن متبادر می شود، این است که بخشنامه به تامین و حفاظت از حقوق زیستی و اولیه زندانیان توجه ویژه ای کرده است.

این وکیل دادگستری با بیان این که این بخشنامه کلیه جنبه های شخصی، روانی و حقوقی متهمان را دربرمی گیرد گفت: عنایت ویژه به تفکیک و غربالگری زندانیان با توجه به نوع اتهام یا محکومیت، سن و حتی وضعیت خاص زندانیان مثلا زنان باردار یا دارای فرزند، که همواره مورد درخواست زندانیان و مطا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشنامه سازمان زندان ها چه تاثیری بر حقوق زیستی و اولیه زندانیان خواهد داشت؟

بخشنامه سازمان زندان ها چه تاثیری بر حقوق زیستی و اولیه زندانیان خواهد داشت؟