مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 14:252022-01-19اجتماعي

استقرار نامناسب صنایع و خشکسالی، تهدیدی برای هوای پاک نیشابور


استقرار نامناسب صنایع و خشکسالی تهدیدی برای هوای پاک و مطلوب شهرستان نیشابور به شمار می رود.

- ایسنا/خراسان رضوی یک فعال محیط زیست گفت: استقرار نامناسب صنایع و خشکسالی تهدیدی برای هوای پاک و مطلوب شهرستان نیشابور به شمار می رود.

رشید خواسته در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: منظور از هوای پاک، هوای به دور از هر گونه آلودگی، دود، گرد و غبار است و هوایی که به سلامت گیاهان، حیوانات و انسان ها لطمه ای وارد نکند.

وی ادامه داد: نیشابور به دلیل موقعیت جغرافیایی و داشتن طبیعت بکر و بی نظیر دارای آب و هوای مطلوبی است اما متاسفانه در سال های اخیر سیاست گذاری غلط در استقرار نامناسب صنایع در نیشابور معضل اصلی زیست محیطی است و انواع آلودگی های محیط زیستی از جمله آلودگی هوا را در پی دارد.

خواسته افزود: علاوه بر این موضوع هر گونه فعالیتی که نظم طبیعت را بر هم بزند تاثیر بسزایی بر انواع آلودگی ها در محیط زیست دارد به طور مثال حفر چاه های آب غیر مجاز و مجاز بی شمار، باعث به وجود آمدن بحران آب شده است و همچنین سیاست گذاری اشتباه در کشت گیاهان، بحران آب را تشدید کرده است و همچنین پدیده خشکسالی که این خشکسالی ها در درجه اول بر روی درختان تاثیر می گذارند و باعث شیوع انواع آفت ها شده در نتیجه مجاری تصفیه هوا که همان درختان هستند، عملکرد ضعیف تری پید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار نامناسب صنایع و خشکسالی، تهدیدی برای هوای پاک نیشابور

استقرار نامناسب صنایع و خشکسالی، تهدیدی برای هوای پاک نیشابور