مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 14:052022-01-19سياسي

راه اندازی بنیاد شاه اسماعیل در اردبیل


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بنیاد شاه اسماعیل همزمان با 19 ژانویه روز جهانی همبستگی آذری های مسلمان در اردبیل راه اندازی شد.

- خبرنگار مهر ، آیت الله سید حسن عاملی ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز آذری های مسلمان جهان در سالن خطایی مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اظهار کرد: مجلس فاخر و محتشمی را در گرامیداشت 19 ژانویه شاهد بویدم که قطعاً این مجالس می تواند زمینه وحدت و همگرایی آذری های مسلمان و شیعی را فراهم کند.

وی تصریح کرد: آذری ها امروز با هویت شیعی بیشتر شناخته شده اند و قطعاً در حفظ حریم این هویت اصیل و صیانت از اخلاق، عفت و شرافت امت اسلامی تلاشی جدی و افتخارآمیز انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به راه اندازی بنیاد شاه اسماعیل صفوی با محوریت صیانت و حفاظت از مفاخر آذری اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از سرقت و مصادره ادبی و شخصیتی این مفاخر، این بنیاد فعالیت خود را آغاز می کند تا زمینه جمع آوری آثار فاخر در این زمینه در قالب این بنیاد فراهم آید.

آیت الله عاملی افزود: جهان اسلام سر سفره با عظمت آذری های معتقد به مبانی دینی، اعتقادی و شیعی نشسته اند و باید قدردان این سفره با عظمتی بود که نویسندگان، شعرا، فلاسفه و فقهای متعددی در این بستر تربیت شده و تحویل جهان اسل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی بنیاد شاه اسماعیل در اردبیل

راه اندازی بنیاد شاه اسماعیل در اردبیل