مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 13:552022-01-19اقتصادي

بحران اقتصادی لبنان دامنگیر فلسطینی ها هم شده است


پناهجویان فلسطینی ساکن 12 اردوگاه در لبنان با مشکلات اقتصادی و معیشتی گسترده ای مواجه هستند و این مشکلات با همه گیری کرونا تشدید شده اند و علاوه بر این قوانین لبنان به آنها اجازه فعالیت در بیشتر مشاغل را نمی دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، بحران اقتصادی که از سال 2019 در لبنان وجود دارد، بر مشکلات پناهجویان فلسطینی که با فقر، پناهندگی، ظلم و بیکاری دست و پنجه نرم می کنند، افزوده است.

فلسطینی های ساکن اردوگاه برج البراجنه در ضاحیه جنوبی بیروت از این بابت شکایت دارند که در شرایط اقتصادی سخت لبنان به دلیل بحران کرونا و افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش لیره لبنان، در روز بیشتر از یک وعده غذایی نمی توانند تهیه کنند.

ابو ناصر 75 ساله از فلسطینی های ساکن لبنان نیز با اشاره به تشدید شرایط اقتصادی و معیشتی در لبنان پس از شیوع کرونا گفت: فلسطینی های ساکن اردوگاه های لبنان گرسنه هستند.

اردوگاه برج البراجنه در سال 1948 در ضاحیه جنوبی بیروت احداث شد و در حال حاضر در مساحت دو کیلومتر مربعی 50 هزار تن ساکن بوده و در فقر گسترده ای زندگی می کنند.

طبق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار لبنان در سال 2017، 174 هزار و 422 پناهجوی فلسطینی در 12 اردوگاه و 156 مجتمع واقع در استان های مختلف این کشور سکونت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران اقتصادی لبنان دامنگیر فلسطینی ها هم شده است

بحران اقتصادی لبنان دامنگیر فلسطینی ها هم شده است