مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 12:352022-01-19پزشكي

علت بیشتر عوارض جانبی پس از تزریق واکسن های کرونا مشخص شد


نتایج یک بررسی نشان می دهد که بیش از 60 درصد واکنش های نامطلوب بدن به واکسن های کووید-19 ممکن است تنها به دلیل فرآیندی موسوم به اثر نوسیبو (انتظارات منفی بیمار در مورد روند درمان) باشد.

- نتایج یک بررسی نشان می دهد که بیش از 60 درصد واکنش های نامطلوب بدن به واکسن های کووید-19 ممکن است تنها به دلیل فرآیندی موسوم به اثر "نوسیبو" (انتظارات منفی بیمار در مورد روند درمان) باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یک مطالعه آزمایشگاهی جدید در بوستونِ آمریکا که با شرکت بیش از 45 هزار بیمار انجام گرفت، مشخص شد: اکثر عوارض جانبی که افراد پس از تزریق واکسن کووید-19 تجربه کردند، ناشی از اثر نوسیبو بوده است و این اثر باعث می شود هنگامی که بیمار عوارض جانبی واکسن را پیش بینی می کند از این تاثیر رنج می برد، حتی اگر آن ماده بی اثر باشد.

اثر نوسیبو شبیه به تاثیر دارونما یا پلاسیبو است و زمانی اتفاق می افتد که بیمار عوارض جانبی منفی یک درمان را تجربه می کند زیرا از قبل انتظار آن را دارد.

در این بررسی که در ایالات متحده انجام گرفت متخصصان دریافتند بیش از 64 درصد عوارض جانبی واکسن ممکن است به این نوع نگرانی مرتبط باشد.

متخصصان اظهار داشتند: عوارض جانبی پس از درمان با دارونما نیز در تحقیقات تصادفی و کنترل شده رایج است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت بیشتر عوارض جانبی پس از تزریق واکسن های کرونا مشخص شد

علت بیشتر عوارض جانبی پس از تزریق واکسن های کرونا مشخص شد