مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 12:302022-01-19پزشكي

چشم ها طول عمر ما را پیش بینی می کنند!


دانشمندان اخیراً به مدلی هوشمند از اسکن چشم دست یافته اند که می تواند سال های زندگی افراد را به سادگی و با نگاه کردن به شبکیه چشم، پیش بینی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، تشخیص عمر بیولوژیکی هر فرد و اینکه در چه زمانی به زوال کامل می رسد، هنوز برای علم غیر ممکن می نماید، اما دانشمندان اخیراً یک مدل یادگیری ماشینی آموزش داده شده را توسعه دادند که می تواند سال های زندگی افراد را به سادگی با نگاه کردن به شبکیه چشم، که بافت پشت چشم است، پیش بینی کند.

واضح است که افزایش سن بر بدن همه افراد تأثیر می گذارد، اما فقط به این دلیل که دو نفر سال های یکسانی از عمر را پشت سر می گذارند به این معنی نیست که از نظر فیزیکی با سرعت یکسانی در حال زوال هستند.

همین امر دانشمندان را به اندیشه فرو برده که راهی مطمئن و دقیق برای تشخیص زود هنگام این زوال بیابند.

حالا به نظر می رسد که یک اسکن سریع و بدون درد از کره چشم انسان، روزی می تواند به پزشکان کمک کند تا سریعتر سالمندانی را که در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دارند، شناسایی کنند.

به عبارت دیگر، نگاه کردن عمیق به چشمان یک فرد می تواند راه بسیار بهتری برای اندازه گیری سن واقعی بیولوژیکی او باشد و این می تواند نقش بسیار حیاتی در سلامت آینده بیماران ایفا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم ها طول عمر ما را پیش بینی می کنند!

چشم ها طول عمر ما را پیش بینی می کنند!