مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 01:352022-01-18اقتصادي

ایران در جمع کشورهای سازنده دستگاه تولید نانو دارو و واکسن های mRNA قرار گرفت


گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور به سفارش یکی از شرکت های دانش بنیان سامانه ای را برای ساخت واکسن های مبتنی بر mRNA عرضه کردند که به گفته آنها با دستیابی به این دانش، - گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور به سفارش یکی از شرکت های دانش بنیان سامانه ای را برای ساخت واکسن های مبتنی بر mRNA عرضه کردند که به گفته آنها با دستیابی به این دانش، ایران دومین کشور سازنده این دستگاه در دنیا محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ریز سیال یا میکروفلوییدیک فناوری مربوط به رفتار، کنترل دقیق و نگهداری از سیالات حاوی سلول است.

این فناوری اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته و به ویژه در بین کشورهای در حال توسعه به محبوبیت بالایی دست یافته است؛ چرا که این فناوری یک روش طراحی و مطالعه ابزاری است که باعث حرکت و بررسی مقادیر بسیار کوچکی از سیالات می شود.

یکی از کاربردهای این فناوری تولید نانو حامل ها است که با بارگذاری دارو در این نانو حامل های لیپیدی، لیپوزومی و پلیمری می توان عملیات دارو رسانی در بدن را به صورت هدفمند انجام داد.

یکی از شرکت های فناور در اقدامی پیشگامانه در مسیر تولید نانو داروها و دارورسانی هدفمند گام برداشته و توانسته است دستگاهی برای تولید انواع نانو داروهای لیپیدی و پلیمری به روش تک مرحله ای عرضه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در جمع کشورهای سازنده دستگاه تولید نانو دارو و واکسن های mRNA قرار گرفت

ایران در جمع کشورهای سازنده دستگاه تولید نانو دارو و واکسن های mRNA قرار گرفت