مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 21:402022-01-18سياسي

زبان و اقوام فرصت تحکیم هویت شیعی است


عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل گفت: زبان و اقوام فرصت و بستری مناسب در تبیین اندیشه های دینی و هویت مکتب تشیع و اسلام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صادق فرهمند عصر سه شنبه در همایش نقش هویت شیعی در همبستگی آذری های جهان در اردبیل اظهار کرد: حوزه دین و مسائل پیرامونی آن در ابعاد مختلف قابل بررسی است که ضرورت دارد با نگاهی واقع بینانه و منطقی ابعاد شناختی، اعتقادی و دینی مکتب اسلام و مسائل تحت تأثیر آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی از زبان به عنوان عامل ارتباط و نماد تعامل و همسویی مطلوب در مسیر شناخت جامعه اعلام کرد و گفت: زبان از یک ساختار منظم و چند وجهی برخوردار است که از طریق آن می توانیم مفاهیم، کلمات و عبارت ها را به صورت زیبا و آراسته به آرایه های ادبی انتقال داده و به پویایی و تکامل بیشتر کمک کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل زبان فاخر ترکی را دارای ویژگی های منحصر به فرد عنوان کرد و افزود: برخلاف اظهار نظرهای مطرح شده در برخی جوامع زبان و تعدد قومیت ها نه تنها تهدید نیست بلکه نقطه وحدت و مشترک در بیان اندیشه های اعتقادی و اسلامی است که می تواند زمینه یک حرکت تحول آفرین را فراهم کند.

فرهمند تصریح کرد: در قرآن کریم نیز اقوام، قبایل و زبان های مختلف به عنوان ودیعه ای ارزشمند برای جامعه بشریت ذکر شده و ما نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان و اقوام فرصت تحکیم هویت شیعی است

زبان و اقوام فرصت تحکیم هویت شیعی است