مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 21:002022-01-18پزشكي

عدم تجویز داروهای خارجی؛ از شایعه تا واقعیت


شایعه عدم تجویز دارو های خارجی از سوی وزارت بهداشت در فضای مجازی بسیاری از بیماران را نگران و موجی از التهاب و تشویش را در جامعه به وجود آورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در روزهای گذشته شایعه ای مبنی بر عدم تجویز دارو های خارجی از سوی وزارت بهداشت در فضای مجازی منتشر شد که بسیاری از بیماران به ویژه بیمارانی که نیاز به داروی خارجی دارند را نگران و  موجی از التهاب و تشویش  را در جامعه به وجود آورد.

نگرانی بیماران نگرانی مبتلایان به بیماری های خاص در مورد این شایعه بیشتر بود به نحوی که برخی از آنها در گفتگو با خبرنگار فارس از این خبر ابراز نگرانی و البته گلایه کردند.

یک بیمار مبتلا به تالاسمی به خبرنگار ما گفت: از بدو تولد به بیماری تالاسمی و کم خونی مبتلا بوده و نیاز مبرم به خون و داروی خارجی دارم و قطع دارو ویژه بیماران تلاسمی عوارض مرگ آوری را به دنبال دارد.

بیمار دیگری که خود را احمد معرفی می کند نیز گفت: سال ها مبتلا به بیماری سرطان بوده و دارو مصرف می کنم؛ اگرچه از کیفیت داروی ایرانی راضی هستم اما قطع دارو های خارجی، استرس، بحران روحی و روانی را نزد بیماران ایجاد می کند.

بیمار دیگری نیز عنوان کرد که بسیاری از بیماران نیاز به داروی خارجی دارند و این شایعه سبب می شود برای تهیه دارو از بازار آزاد با قیمت های چند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم تجویز داروهای خارجی؛ از شایعه تا واقعیت

عدم تجویز داروهای خارجی؛ از شایعه تا واقعیت