مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 20:202022-01-18سياسي

ثبت اسناد رسمی برای مردم باید سهل الوصول باشد


بهترین و معتبرترین مرجع اسناد، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که اعتبار و جایگاه آن به صراحت در قانون تعریف شده و قانون آن را به عنوان یک مرجع رسمی می شناسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام مرتضوی مقدم در نشستی که با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه راه پیشگیری از وقوع جرم ثبت اسناد رسمی و سوق دادن عموم جامعه به ثبت اسناد است، افزود: توسعه اسناد رسمی به چند وجه متصور است؛ از نظر فیزیکی به گونه ای آسان و سهل الوصول باشد.

به عنوان مثال فردی که می خواهد ثبت سند رسمی داشته باشد با مشکلات متعددی اعم از معطلی و گره های اداری روبروست و باید کاری کرد که دسترسی مردم از نظر فیزیکی برای ثبت اسناد آسان باشد و نهایتا فرد در زمان کوتاهی ثبت سند خود را به صورت قانونی و رسمی انجام دهد.

رییس دیوان عالی کشور ضمن اشاره به اینکه توسعه اسناد رسمی از جهت معنوی نیز متصور است، بیان داشت: می توانیم راهکاری ارائه بدهیم که مردم اسناد را با سهولت ثبت کنند به عنوان مثال برای تقسیم ارث، تقسیم اموال یا صلح و مواردی از این دست که بین مردم رایج است به راحتی افراد اطلاعات را از منازل خود در سامانه ای ثبت کنند، اما متاسفانه به علت عدم وجود چنین سیستمی که به صورت رسمی باشد و مشکلات بسیار و پرونده های قضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اسناد رسمی برای مردم باید سهل الوصول باشد

ثبت اسناد رسمی برای مردم باید سهل الوصول باشد