مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 19:502022-01-18سياسي

دشمنان از گسترش هویت شیعی در آذربایجان واهمه دارند


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: دشمنان مکتب اسلام به ویژه لابی صهیونیسم از گسترش فرهنگ و هویت شیعی در جمهوری آذربایجان در واهمه و هراس هستند.

- حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در همایش نقش هویت شیعی در همبستگی آذری های جهان در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: کشور آذربایجان بعد از 70 سال تنگنای رژیم کمونیستی در 30 سال اخیر طعم شیرین آزادی و اعتقادات دینی را چشیده و به نقطه ثقل تحولات شیعی و اسلامی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند استان اردبیل از زمان صفویه در تحکیم و نشر هویت دینی نقش آفرینی اصلی داشته است اما جمهوری آذربایجان در دهه های اخیر این نقش آفرینی را عهده دار بوده و زمینه یک حرکت موثر را فراهم کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ماهیت مکتب اسلام و شیعه را حمایت از مظلومان و پابرهنگان توصیف کرد و گفت: با ورود اسلام مبنای علمی در سطح بین المللی و جهانی تغییر یافته و ما امروز در عرصه علم و معرفت و عقل گرایی با نگاهی متفاوت روبرو هستیم.

جعفرزاده افزود: ورود مکتب تشیع به کشور آذربایجان نه تنها از روی جبر نبوده بلکه 10 میلیون جمعیت آذربایجان بعد از 70 سال خفقان توانسته اند با آغوش باز اسلام و مکتب تشیع را پذیرش کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشمنان از گسترش هویت شیعی در آذربایجان واهمه دارند

دشمنان از گسترش هویت شیعی در آذربایجان واهمه دارند