مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 16:402022-01-18بين الملل

العهد؛ ابعاد حمله جدید صنعاء به امارات/ طرح تجزیه یمن چگونه شکست خورد؟


حمله اخیر نیروهای یمنی به ابوظبی و دبی، نشانگر عزم جدی صنعاء برای پاسخ دادن به تجاوزات امارات و توطئه های این کشور علیه یمن است؛ توطئه هایی که تجزیه یمن در صدر آن قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  این برای نخستین بار نیست که نیروهای یمنی، با پهپاد یا موشک های کروز، امارات را هدف قرار می دهند، اما از زمان آغاز جنگ یمن در سال 2015، قطعا بزرگترین عملیات در نوع خود است.

هدف قرار دادن اهداف نفتی و صنعتی و فرودگاههای ابوظبی و دبی نشان می دهد که سران یمن قصد دارند پیام محکمی به امارات بدهند.

پایگاه خبری العهد با انتشار یادداشتی به قلم علی عبادی به ابعاد سیاسی و نظامی حمله روز گذشته نیروهای یمنی به امارات پرداخت و نوشت، آنچه روز گذشته در امارات رخ داد را می تواند از منظر نظامی و سیاسی بررسی کرد:  نخست؛ دیدگاه نظامی که باید به دو نکته اشاره کرد.

یمن دارای توانمندی تسلیحاتی مهمی است که این کشور را قادر می کند که حتی در سایه تحریم و محاصره پروازهای جاسوسی نیروهای متجاوز و حملات ویرانگر به صنعا و سایر استانها، بتواند حملات راه دوری را انجام دهد.

لذا اگر حملات یمن را که با سلاحهای متعدد صورت گرفته است، مد نظر قرار دهیم، می توان حدس زد که این کشور تا چه اندازه می تواند معادله نظامی به وجود آورد که نتوان آن را نادیده گرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

العهد؛ ابعاد حمله جدید صنعاء به امارات/ طرح تجزیه یمن چگونه شکست خورد؟

العهد؛ ابعاد حمله جدید صنعاء به امارات/ طرح تجزیه یمن چگونه شکست خورد؟