مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 16:252022-01-18اجتماعي

پیرترین و جوان ترین شهرهای نهمین استان پیر کشور


مدیرکل بهزیستی استان سمنان از جمعیت حدودا 10درصدی سالمندان در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان نهمین استان کشور از نظر فراوانی جمعیت سالمندان است.

- علیرضا ایزدپور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این استان با جمعیت 9.

98 درصدی سالمندان در رتبه نهم سالمندی کشور قرار دارد.

وی با اشاره به جمعیت سالمندان در این استان از شهرستان آرادان به عنوان پیرترین شهرستان استان نام برد و افزود: شهرستان سمنان نیز در بین هشت شهرستان این استان جوان ترین شهرستان محسوب می شود.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: شهرستان های آرادان، سرخه، دامغان، مهدیشهر، میامی، شاهرود، گرمسار و سمنان به تریب دارای بیشترین و کمترین جمعیت سالمندی در این استان پهناور هستند.

ایزدپور با بیان اینکه استان سمنان براساس آخرین سرشماری کشور در سال 95 دارای 702 هزار و 360 نفر جمعیت است اضافه کرد: 70 هزار و 78 نفر از جمعیت کل استان در رده سنی سالمند قرار دارند که 34 هزار و 575 نفر از این سالمندان، مرد و 35 هزار و 503 نفر نیز زن سالمند هستند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به ابلاغ سند ملی سالمندان کشور گفت: ابلاغ این سند از یک سو و همه گیری کروناویروس از سوی دیگر که بیشترین خطر را متوجه گروه سالمندان کرده، فرصتی فراهم کرد تا خدمات کیفی تری به این قشر از جامعه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیرترین و جوان ترین شهرهای نهمین استان پیر کشور

پیرترین و جوان ترین شهرهای نهمین استان پیر کشور