مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 15:352022-01-18پزشكي

پایداری واکسن کرونا 6 ماه است/ 70 درصد دانش آموزان جهرمی واکسینه شده اند


طبق مطالعات انجام شده به نظر می رسد ایمنی ناشی از واکسن ها 6 تا هشت ماه پایدار باشد و بعد از این مدت ایمنی حاصل از واکسن افت نسبی پیدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جهرم، محمد رحمانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به واکسیناسیون شهروندان جهرمی اظهار داشت: تا کنون 74 درصد گروه سنی 12 سال به بالا نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند و میزان دریافت دز سوم واکسن در جهرم 26 درصد است.

وی به روند واکسیناسیون دانش آموزان نیز اشاره کرد و افزود: دانش آموزان جهرمی در در نوبت اول 88 درصد و در نوبت دوم 70 درصد واکسینه شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به سویه جدید او میکرون و فوت شدن تعدادی از هم وطنان در اثر ابتلاء به این آن، تنها راه مقابله با این سویه را واکسیناسیون کامل دانست و تصریح کرد: با توجه به سرعت انتقال این سویه از فرد به فرد دیگر، رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و دوری از مکان های شلوغ به جد توصیه می شود.

وی با بیان این مطلب که طبق مطالعاتی که منتشر شده به نظر می رسد ایمنی ناشی از واکسن ها 6 تا هشت ماه پایدار باشد، عنوان کرد: بعد از این مدت ایمنی حاصل از واکسن افت نسبی پیدا می کند و در نتیجه برای افزایش حداکثر ایمنی همزمان با ادامه برنامه واکسیناسیون نوبت اول و دوم؛ تزریق دز سوم یا یادآور بسیار مهم و حیاتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایداری واکسن کرونا 6 ماه است/ 70 درصد دانش آموزان جهرمی واکسینه شده اند

پایداری واکسن کرونا 6 ماه است/ 70 درصد دانش آموزان جهرمی واکسینه شده اند