مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 15:102022-01-18اجتماعي

دومین فصل کاوش در محوطه باستانی تپه رستم سیستان


دومین فصل کاوش در تپه رستم سیستان، یکی از محوطه های اقماری شهر سوخته، توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان گروه باستان شناسی دانشگاه زابل با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حسینعلی کاوش سرپرست هیئت باستان شناسی تپه رستم با اعلام این خبر گفت: گروه باستان شناسی دانشکده هنر و معماری دانشگاه زابل با هدف آموزش دانشجویان رشته باستان شناسی و همچنین استفاده از توان متخصصین داخلی اقدام به کاوش در محوطه های کلیدی دشت جنوبی سیستان کرده است.

سرپرست هیئت باستان شناسی، تپه رستم را یکی از محوطه های اقماری شهر سوخته خواند که در دشت جنوبی سیستان و در محدوده حوضدار تاریخی در نزدیکی قلعه رستم قرار گرفته است.

  این باستان شناس با بیان اینکه در این فصل از کاوش 15 دانشجوی ترم آخر رشته باستان شناسی به مدت 45 روز به فعالیت میدانی و کسب تجربه می پردازند، تصریح کرد: با توجه به اهداف و یافتن پاسخ های احتمالی در این فصل دو ترانشه 7 در 10 متر با هدف شناسایی آثار معماری تعیین و کاوش می شود.

کاوش با اشاره به نتایجی که تاکنون از کاوش فصل اول این محوطه به دست آمده گفت: برخی از اشیا و قطعات سفالینه ها و دیگر داده های مکشوفه از این محوطه ارتباط و تاثیرپذیری آن را با شهر سوخته اثبات و اهمیتش را در عصر مفرغ (پنج هزار سال پیش) ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین فصل کاوش در محوطه باستانی تپه رستم سیستان

دومین فصل کاوش در محوطه باستانی تپه رستم سیستان