مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 14:402022-01-18اقتصادي

رقابتی تر شدن قیمت ها در فروشگاه های گیلان


 معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان گفت: درج قیمت تولید به جای قیمت مصرف کننده موجب رقابتی تر شدن قیمت ها در فروشگاه ها و حذف واسطه و دلالان می شود.

- مهدی نقدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 70 قلم کالا مشمول درج قیمت تولید به جای قیمت مصرف کننده بر روی کالا هستند و این کار در استان گیلان هم اکنون در حال انجام است.

وی افزود: در فرایندی تدریجی که به مرور طرح شفاف سازی قیمت از طریق درج قیمت تولیدکننده برخی کالاها اجرایی شود، مصرف کنندگان قیمت هایی متفاوت و رقابتی را در فروشگاه ها احساس خواهند کرد.

نقدی ادامه داد: بازرسان بر رعایت سود منطقی فروش نظارت دارند.

قیمت تولیدکننده یا واردکننده درج شده بر روی کالا باید عیناً منطبق با قیمت فروش بر اساس صورتحساب های صادره (فاکتورهای فروش) باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح موجب حذف دلالان و واسطه ها و رقابتی ترشدن قیمت ها در فروشگاه های استان می شود، خاطرنشان کرد: هر گونه تخفیف بیش از سه درصد باید با کاهش قیمت فروش تولیدکننده درج شده بر روی کالا صورت پذیرد و تخفیف بیش از سه درصد خارج از قیمت درج شده بر روی کالا از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری اعلامی از سوی سـازمان حمایت بوده و باید از این گونه اقدامات خودداری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابتی تر شدن قیمت ها در فروشگاه های گیلان

رقابتی تر شدن قیمت ها در فروشگاه های گیلان