مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 14:352022-01-18اقتصادي

توصیه هایی به کشاورزان برای این شب های سرد و برفی


کارشناس هواشناسی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به کشاورزان توصیه کرد: در این شب های سرد و برفی با رعایت برخی نکات مانع آسیب به کشاورزی و واحدهای تولیدی خود شوند.

- خسرو زره گر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سرمای شبانه زمستانی در پی بارش برف در اکثر نقاط استان، گفت: توصیه می شود باغداران به ویژه صاحبان باغ های تازه احداث با استفاده از گونی های غیرپلاستیکی یا رول های مقوایی تنه نهال ها را بپوشانند.

زره گر استفاده از بخاری پلار یا سوزاندن کاه و کلش را در شب های سرد زمستانی به باغات به باغداران توصیه کرد و افزود: به دلیل بالا بودن دانسیته کاه و کلش، گرمای تولیدی حاصل از سوختن آن در سطح باغ باقیمانده و می تواند سبب حفاظت از باغات در برابر سرما شود.

کارشناس هواشناسی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سوزاندن لاستیک در باغات برای تعدیل دمای هوا توصیه نمی شود، افزود: چون دانسیته دود ناشی از سوختن لاستیک پایین بوده، دود ناشی از آن به سرعت بالا رفته و در فضای باغ نمی ماند.

وی از دامداران، مرغداران و گلخانه داران هم خواست پس از اطمینان از بسته بودن دریچه های تهویه هوا، حتما دمای واحدهای تولیدی را کنترل کرده و سرکشی شبانه از واحدها را فراموش نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی به کشاورزان برای این شب های سرد و برفی

توصیه هایی به کشاورزان برای این شب های سرد و برفی