مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 14:002022-01-18اجتماعي

5 هزار سال قدمت ابزارسازی در دشت جنوبی سیستان


سرپرست هیأت باستان شناسی تپه رستم از آغاز دومین فصل کاوش در این محوطه باستانی خبر داد و گفت: نتیجه کاوش های قبلی در محوطه های اقماری شهر سوخته تایید می کند مردمان دشت جنوبی سیستان 5000 سال قبل به تخصص و دانش ابزارسازی دست پیدا کرده بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، دومین فصل کاوش در تپه رستم سیستان، یکی از محوطه های اقماری شهر سوخته، توسط اعضاء هیات علمی و دانشجویان گروه باستان شناسی دانشگاه زابل با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری آغاز شد.

حسینعلی کاوش در این باره، گفت: گروه َباستان شناسی دانشکده هنر و معماری دانشگاه زابل با هدف آموزش دانشجویان رشته باستان شناسی و همچنین استفاده از توان متخصصان داخلی محوطه های کلیدی دشت جنوبی سیستان را کاوش کرد.

این باستان شناس، تپه رستم را یکی از محوطه های اقماری شهر سوخته برشمرد که در دشت جنوبی سیستان و در محدوده حوض دار تاریخی در نزدیکی قلعه رستم قرار گرفته است.

او با بیان اینکه در این فصل از کاوش، 15 دانشجوی ترم آخر رشته باستان شناسی به مدت 45 روز به فعالیت میدانی و کسب تجربه می پردازند، اظهار کرد: با توجه به اهداف و یافتن پاسخ های احتمالی در این فصل دو ترانشه 7 در 10 متر با هدف شناسایی آثار معماری تعیین و کاوش می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 هزار سال قدمت ابزارسازی در دشت جنوبی سیستان

5 هزار سال قدمت ابزارسازی در دشت جنوبی سیستان