مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 08:502022-01-18اقتصادي

چرا برخی بی خانمان ها حاضر نیستند به «گرمخانه» بروند؟


افرادی هستند که به همراه همسر و فرزندشان یا به همراه شریک عاطفی شان کارتن خواب هستند و گرمخانه های ما متناسب با حال و روز خانواده ها و شرایط افراد نیست.

- گرمخانه ها تفکیک جنسیتی دارند.

درحالی که روزانه 150 زن و کودک برای دریافت خدمات رایگان شبانه روزی به مددسرای بانوان میدان شوش مراجعه می کنند، مسئول این مرکز می گوید که بیش از 50 درصد این افراد نه تنها اعتیاد ندارند بلکه هرگز آن را تجربه هم نکرده اند.

سپیده علیزاده که مسئول مددسرای بانوان میدان شوش است، درخصوص وضعیت شلترها و مشکلات این مراکز در فصل زمستان به ایسنا، می گوید: در یک شبانه روز حدود 150 زن و کودک به مرکز مراجعه می کنند؛ همه این 150 نفر معتاد نیستند، بلکه بیش از 50 درصد آنها اعتیاد ندارند و هرگز اعتیاد را تجربه نکرده اند؛ این افراد اغلب همسران معتاد، والدین معتاد و .

داشته اند یا آسیب هایی مانند ازدواج اجباری را تجربه کرده اند این در حالیست که بسیاری از افرادی که به این مددسرا مراجعه می کنند، سالمندان سالخورده هستند.

علیزاده با طرح این پرسش که متولی افراد آسیب دیده زیر 18 سال یا معلولان و سالمندان معتاد چه کسی است؟ می گوید: زمانی که به تعداد این افراد اضافه می شود، این افراد از مراکز کاهش آسیب خدمات دریافت می کنند که بسیاری از آنها کیس های مراکز کاهش آسیب نیستند و ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی بی خانمان ها حاضر نیستند به «گرمخانه» بروند؟

چرا برخی بی خانمان ها حاضر نیستند به «گرمخانه» بروند؟