مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 08:302022-01-18اقتصادي

این پژوهشکده خون دل ها می خورد


سومین قطب تولید انار در کشور به دلایلی از جمله خشکسالی های متوالی، هجوم آفات و همچنین ضعف مدیریت در راه اندازی پژوهشکده انار فردوس، اکنون به بن بست تولید رسیده است.

- امسال وضعیت انار بسیار بد بوده و تمام دانه ها سفید است و قابل استفاده نیست و کسی آنها را نمی چیند.

یک زمانی بهترین انار منطقه در فردوس بوده و صادر می شد، اما اکنون به گفته کشاورزان، 10 سال است که دیگر از این محصول درآمدزایی نداریم؛ مسال بدلیل وجود آفات محصول انار در منطقه کاهش 40 درصدی داشت.

کاهش تولید و سرمازدگی موسی سلیمانی، مدیر جهاد کشاورزی فردوس به ایسنا گفت: پیش بینی می کردیم وضعیت برداشت مان در امسال بهتر از سال گذشته باشد و از هر هکتاری بتوانیم 20 تن برداشت کنیم که متاسفانه دستخوش عوامل طبیعی و بحث سرمازدگی و طوفان شد و حدودا 40 درصد از محصول تولیدی کاهش یافت.

وی افزود: شهرستان فردوس با انار شناخته می شود و بعنوان شهر یاقوت های سرخ است؛ ما قبل از سرمای سال 86 که باعث شد در آن سرما کل باغات انار دچار سرمازدگی شود، محصول بسیار با کیفیتی داشتیم و هم عملکردمان از نظر کمی و کیفی مطلوب بود.

مدیر جهاد کشاورزی فردوس بیان کرد: انار فردوس به حدی با کیفیت بود که به کشورهایی مانند کره و ژاپن صادر می شد و حتی گاهی بدون واسطه و با حضور نمایندگانی از این کشورها بسته بندی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این پژوهشکده خون دل ها می خورد

این پژوهشکده خون دل ها می خورد