مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 08:252022-01-18اقتصادي

گردشگری سلامت؛ راهی برای گسترش تبادلات فرهنگی و اقتصادی ایران و افغانستان


گردشگری را شاید بتوان پس از صنایع نفت و خودروسازی، سومین صنعت بزرگ سودآور جهان به شمار آورد و به نظر می رسد رفته رفته به صنعتی بی رقیب تبدیل شود.

- ایالات متحده آمریکا، فرانسه و اسپانیا سه کشوری هستند که بالاترین درآمد ارزی از گردشگری را دارند و سالانه میلیاردها دلار از گردشگری سود می برند.

امروزه گردشگری فقط به معنی جذب توریست نیست و ابعاد گسترده ای به خود گرفته است و در میان حوزه های مختلف صنعت گردشگری، توریسم درمانی یا همان گردشگری سلامت یکی از مهمترین شاخه های گردشگری به حساب می آید.

گردشگری در کل و گردشگری سلامت بصورت خاص پتانسیل بالایی در جذب و گردش سرمایه دارد و بسیاری از کشورها با سرمایه گذاری در این حوزه، سود سرشاری را جذب می کنند.

هر چند کشور ایران با توجه به تاریخ و فرهنگ غنی و جاذبه های گردشگری خاص خود، از دیرباز یکی از مقاصد گردشگران بوده و رتبه پنجم جاذبه های طبیعی و رتبه دهم جاذبه های تاریخی در جهان را دارد، اما متاسفانه گردشگری در ایران حداکثر 6/1 تولید ناخالص ملی و نیم درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده که نسبت به ظرفیت عظیم این حوزه، بسیار اندک به نظر می رسد.

از سوی دیگر با وجود این که ایران در میان کشورهای منطقه، با توجه به ارزش ریال نسبت به ارزهای منطقه ای، مقصدی به صرفه و ارزان بشمار می رود، با این ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری سلامت؛ راهی برای گسترش تبادلات فرهنگی و اقتصادی ایران و افغانستان

گردشگری سلامت؛ راهی برای گسترش تبادلات فرهنگی و اقتصادی ایران و افغانستان