مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 05:352022-01-18پزشكي

ساخت دارویی که به عنوان پادزهر در برابر سرطان عمل می کند


گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان نانو دارویی را برای درمان سرطان متاستاتیک پستان عرضه کردند که با اتصال به آلبومین، دارو در بافت سرطانی تجمع می یابد و به گفته آنها این روش علاوه بر آنکه اثربخشی بالایی را ایجاد می کند، - گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان نانو دارویی را برای درمان سرطان متاستاتیک پستان عرضه کردند که با اتصال به آلبومین، دارو در بافت سرطانی تجمع می یابد و به گفته آنها این روش علاوه بر آنکه اثربخشی بالایی را ایجاد می کند، از عوارض آن نیز کاسته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به جمعیت قابل توجه بیماران مبتلا به سرطان پستان در کشـور، توانمندسازی صنعت دارویی در زمینـه تولید داروهای ضدسـرطان تبدیل به یک ضرورت شـده است.

بر این اساس یکی از شرکت های دانش بنیان با توجه بـه تحمیل هزینه نسبتا سـنگین واردات داروهای شـیمی درمانی کادسـیال (Kadcyla) بر سیسـتم سلامت کشور و بـه منظـور کاهـش هزینه هـای درمـان، نسبت بـه تولیـد داروی تراسـتوزوماب اِمتاسـین (emtansine Trastuzumab) اقدام کرد.

این دارو یـک ترکیـب زوج شـده یـا کونژوگـه (Conjugate) آنتی بـادی-دارو اسـت و در آن تراسـتوزوماب بـه عنوان آنتی بـادی منوکلونال انسـانی از نـوع IgG1 HER2-anti بـوده کـه از طریـق یـک مولکـول اتصال دهنـده بـه DM1 (مشـتق شـده از میتانسـین) بـه عنـ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دارویی که به عنوان پادزهر در برابر سرطان عمل می کند

ساخت دارویی که به عنوان پادزهر در برابر سرطان عمل می کند