مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 05:352022-01-18بين الملل

عراق و سوریه تقویت همکاری های امنیتی را بررسی کردند


مشاور امنیت ملی عراق روز دوشنبه با سفیر سوریه درباره تقویت همکاری برای حفظ امنیت مرزهای میان دو کشور و پرونده اردوگاه آوارگان الهول گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق روز دوشنبه با صطام جدعان الدندح سفیر سوریه در بغداد دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف موضوع تامین امنیت مرزهای بین دو کشور و پرونده اردوگاه مرزی الهول را بررسی کردند.

به نوشته خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، در این نشست مسئله خندق ساخته شده در امتداد مرز سوریه و عراق و تقویت آن با سیم خاردار و ابزارهای مدرن نظارت از جمله دوربین های حرارتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الدندح افزود:  دو طرف به تقویت امنیت مرزهای مشترک، جلوگیری از نفوذ تروریست ها از طریق آنها و تبادل اطلاعات امنیتی بین دو کشور در این زمینه اهتمام دارند.

اردوگاه الهول، در 15 کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و عراق واقع شده و  بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می شود که تحت کنترل  نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، قرار دارد.

در درگیری های نیروهای کرد وابسته به آمریکا برای بازپس گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش، هزاران نفر از اعضای داعش از صحنه این درگیری فرار کردند عناصر دستگیر شده داعش به مراکز بازداشت انتقال یافتند اما 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق و سوریه تقویت همکاری های امنیتی را بررسی کردند

عراق و سوریه تقویت همکاری های امنیتی را بررسی کردند