مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 12:402022-01-17سياسي

مراقب به روزرسانی های جعلی مرورگرهای Chrome و Edge باشید


مرکز مدیریت راهبردی افتا با اعلام هشدار نسبت به باج خواهی مهاجمان با به روزرسانی جعلی مرورگرهای Edge و کروم، از راهبران امنیتی سازمانها خواست مراقب این به روزرسانی های جعلی باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، مهاجمان سایبری معروف به مهاجمان Magniber با به کارگیری فایل های Windows Application Package (.

APPX) دارای گواهی نامه های معتبر، بدافزارهایی را در قالب به روزرسانی های مرورگرهای Chrome و Edge توزیع می کنند.

محققان احتمال می دهند کد مخرب از طریق ایمیل های فیشینگ، لینک های ارسال شده از طریق پیام های فوری (IM) در رسانه های اجتماعی و یا سایر روش های توزیع ، منتقل شده باشد.

باج افزار Magniber این روزها کاربران آسیایی را به طور انحصاری هدف قرار داده است.

روش توزیع این بدافزار، نشان دهنده تغییر رویکرد مهاجمان نسبت به حملات قبلی است که در آن ها معمولاً از آسیب پذیری های موجود در اینترنت اکسپلورر، سوءاستفاده می کردند.

مهاجمان سایبری از قربانیان خود می خواهند تا مرورگر Edge/Chrome را به صورت دستی به روزرسانی کنند و یک فایل APPX برای تکمیل به روزرسانی نیز در اختیار آنان قرار می دهند.

فایل های APPX، فایل های Windows Application Package هستند که برای توزیع و نصب آسان ایجاد شده اند و در گذشته نیز در تهدیدات مختلفی برای توزیع بدافزار از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب به روزرسانی های جعلی مرورگرهای Chrome و Edge باشید

مراقب به روزرسانی های جعلی مرورگرهای Chrome و Edge باشید