مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 12:302022-01-17بين الملل

گاردین: توافق در مذاکرات وین امکان پذیر است


یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با بیان اینکه توافق در مذاکرات وین امکان پذیر است اما احتمالا دامنه آن محدود و موقت خواهد بود، نوشت کاخ سفید نیز قصد دارد مسئولیت عدم موفقیت احتمالی مذاکرات را گردن ترامپ بیاندازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه گاردین در گزارشی به قلم پاتریک وینتور درباره مذاکرات وین مدعی شده شمارش معکوس برای پایان مذاکرات شش ماهه در وین درباره آینده توافق هسته ای ایران آغاز شده و اگرچه هیچ ضرب الاجلی به طور رسمی تعیین نشده، اما اگر در کمتر از دو هفته پیشرفتی حاصل نشود، روند به پایان می رسد و خلاء خطرناکی ایجاد می کند.

به نوشته این روزنامه، کاخ سفید با بیان اینکه خروج ایالات متحده از توافق توسط دونالد ترامپ در سال 2018 فاجعه آمیز بوده است، زمینه سازی کرده و خطوط سیاسی خود را برای فروپاشی مذاکرات آماده کرده است؛ اگر توافقی صورت نگیرد، تیم بایدن قصد دارد ترامپ مقصر شناخته شود.

در ادامه این گزارش به نقل از افراد نزدیک به مذاکرات آورده شده که توافق امکان پذیر است، اما ادعا شده از منظر غربی احتمالاً دامنه آن چنان محدود خواهد بود که موقتی تلقی می شود.

  طبق این گزارش، مذاکرات تمام عیار از امروز (دوشنبه) با بازگشت روسای هیأت ها به وین از سر گرفته خواهد شد و هیأت های انگلیس و آلمان با مذاکره کنندگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاردین: توافق در مذاکرات وین امکان پذیر است

گاردین: توافق در مذاکرات وین امکان پذیر است