مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 11:552022-01-17بين الملل

نخست وزیر ژاپن: به دنبال توسعه روابط همه جانبه با روسیه هستیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن امروز دوشنبه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور اعلام کرد توکیو در نظر دارد به مذاکره با روسیه برای حل مسئله ارضی (حق حاکمیت جزایر کوریل ) و انعقاد معاهده صلح و همچنین توسعه همه .

- نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که کشورش به دنبال توسعه روابط همه جانبه و همچنین انعقاد پیمان صلح با مسکو بر سر مناقشات ارضی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن امروز دوشنبه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور اعلام کرد توکیو در نظر دارد به مذاکره با روسیه برای حل مسئله ارضی (حق حاکمیت جزایر کوریل ) و انعقاد معاهده صلح و همچنین توسعه همه جانبه روابط با مسکو از جمله در بخش انرژی ادامه دهد.

کیشیدا در این باره تاکید کرد: برای تامین منافع ملی، ما در نظر داریم روابط بین ژاپن و روسیه را به طور همه جانبه از جمله در زمینه انرژی، توسعه دهیم.

وی همچنین افزود که توکیو به منظور حل مسئله ارضی و امضای معاهده صلح و بر اساس توافق های موجود، از جمله توافق نامه های سال 2018، به مذاکره با روسیه ادامه خواهد داد .

کیشیدا پیشتر نیز اعلام کرده بود که توکیو درباره روسیه به دنبال توسعه همه جانبه روابط بر اساس موضع خود با هدف حل مناقشه ارضی و انعقاد معاهده صلح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر ژاپن: به دنبال توسعه روابط همه جانبه با روسیه هستیم

نخست وزیر ژاپن: به دنبال توسعه روابط همه جانبه با روسیه هستیم