مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 11:352022-01-17سياسي

کاری کنیم افراد حقوق و دستمزد واقعی بگیرند


یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه بیش از 80 درصد لیست حقوق های ارسالی به تامین اجتماعی حداقلی است، گفت: باید شرایطی در کشور ایجاد کنیم که افراد حقوق و دستمزد واقعی بگیرند.

- وی خطاب به کسانی که روی دستمزد نمطقه ای مانور می کنند، گفت: دستمزد منطقه ای نمی تواند حداقل دستمزد را تحت شعاع قرار بدهد و زمانی قابل اجرا است که پرداخت حداقل مزد به نیروهای کار را در کشور رعایت کنیم.

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، در تحلیل منطقه ای کردن دستمزدها اظهار کرد: بحث دستمزد منطقه ای یا تعاریف دیگر مثل مزد صنفی، کارگاهی و جغرافیایی از گذشته در کشور مطرح بوده است و در همه کشورها وجود دارد؛ بنابر این موضوع جدیدی نیست ولی آنچه مسلم است در تعیین مزد منطقه ای چند مولفه اثرگذار است و اگر اقتصاد ایران در آینده توسعه یابد و از ثبات برخوردار شود، رفاه نسبی در جامعه به وجود آید و بخش خصوصی واقعی شکل بگیرد آن زمان مزد منطقه ای می تواند موضوعیت پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر مشکلات بسیاری در کشور داریم که اولویت دولت نیست و لذا نه تنها امسال بلکه تا چند سال آینده هم نمی توانیم به مبحث دستمزد منطقه ای ورود کنیم مگر اینکه شرایط اقتصادی به سرعت بهبود یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاری کنیم افراد حقوق و دستمزد واقعی بگیرند

کاری کنیم افراد حقوق و دستمزد واقعی بگیرند