مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 10:302022-01-17پزشكي

کسانی که تا یک سال 90 درصد در برابر کرونا مصونیت دارند


نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد دریافت 2 دوز واکسن و عفونت قبلی با کووید به طور قابل توجهی موارد ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می دهد و تا 90 درصد به مدت یک سال محافظت ایجاد می کند.

- به نقل از نیوز، یافته های آژانس امنیت سلامت بریتانیا نشان می دهد 2 دوز واکسن کووید به همراه عفونت قبلی به طور قابل توجهی هم ابتلا به بیماری کووید علامت دار و هم کووید بدون علامت را کاهش می دهد.

نتایج تحقیق 35 هزار کارمند بهداشتی نشان داد افراد واکسینه نشده که مبتلا به کووید بودند، سه تا 9 ماه بعد از ابتلا محافظت 85 درصدی در برابر کووید ایجاد کردند اما این میزان 15 ماه پس از ابتلا به 73 درصد کاهش یافت.

در مقایسه با کسانی که نتیجه آزمایش آنان مثبت بود، سه تا 9 ماه بعد 91 درصد محافظت در برابر ویروس کرونا داشتند و این محافظت به میزان 90 درصد 15 ماه پس از ابتلا به کووید همچنان پایدار بود.

این تحقیق توسط دکتر سوزان هاپکینز، مشاور پزشکی آژانس امنیت سلامت بریتانیا، انجام شده است.

یافته ها نشان می دهد 2 دوز واکسن و عفونت قبلی در مقایسه با عفونت قبلی تنها به طور قابل توجهی موارد علامت دار و بدون علامت را کاهش می دهد؛ در نتیجه افراد دریافت کننده 2 دوز واکسن یک سال پس از عفونت محافظت بیشتری در برابر ویروس دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسانی که تا یک سال 90 درصد در برابر کرونا مصونیت دارند

کسانی که تا یک سال 90 درصد در برابر کرونا مصونیت دارند