مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 08:302022-01-17پزشكي

افزایش ثبت خطاهای 28 گانه در بیمارستان ها


رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، گفت: به زودی ارزیابی ادواری اعتباربخشی از بیمارستان های کشور اعلام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حبیب ملک پور، در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، افزود: برنامه ثبت خطاهای 28 گانه در برنامه عملیاتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور تعریف شده و موجب پیگیری مستمر برنامه از طرف دانشگاه گردیده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری مستمر ستاد در خصوص اعلام خطا از سوی مراکز درمانی بستری، ثبت خطاها طی دوره های زمانی افزایش یافته و دانشگاه هایی که تعداد خطای بیشتری ثبت می نمایند مورد تشویق قرار می گیرند.

ملک پور گفت: رصد روزانه خطاهای ثبت شده در ستاد صورت خواهد گرفت و در صورت مشاهده تکرار موارد جهت مداخله فوری به معاونت درمان انعکاس داده خواهد شد.

رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان افزود: تقویت و توجه جدی بر اجرای کامل و دقیق شیوه نامه وقایع ناخواسته در حوزه درمان لازم است و باید از سوی ستاد دانشگاه ها به مراکز درمانی تحت پوشش نیز تاکید گردد.

ملک پور ادامه داد: ستاد دانشگاه ها در خصوص نظارت موظفند با افراد فاقد صلاحیت و مراکز بدون پروانه که در حیطه درمان فعالیت می نمایند برخوردهای قانونی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ثبت خطاهای 28 گانه در بیمارستان ها

افزایش ثبت خطاهای 28 گانه در بیمارستان ها