مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 08:302022-01-17پزشكي

چاپ یافته های کرونایی استاد خوزستانی در مجله بین المللی


عضو هیات علمی گروه گیاه پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز از چاپ مقاله ای با موضوع «طراحی پپتید مهارکننده ی آنزیم پروتئاز کویید-19 با استفاده از مهارکننده های حشرات» در مجله بین المللی Computers in Biology and Medicine خبر داد.

- ایسنا/خوزستان عضو هیات علمی گروه گیاه پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز از چاپ مقاله ای با موضوع طراحی پپتید مهارکننده ی آنزیم پروتئاز کویید-19 با استفاده از مهارکننده های حشرات در مجله بین المللی Computers in Biology and Medicine خبر داد.

دکتر سیدعلی همتی در این خصوص اظهار کرد: در این مقاله با بررسی ویژگی های آنزیم پروتئاز اصلی ویروس کرونا عامل COVID-19 (با توجه به نقش اساسی آن در تکثیر و عفونت زایی) به غربال گری میان مهارکننده های متعدد مشتق شده از حشرات پرداخته شده و سرانجام دو پپتید مهارکننده با کارآیی مطلوب در برابر آنزیم پروتئاز اصلی SARS-CoV-2 شناسایی شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: این پژوهش با همکاری دکتر سعید تابعین از اعضای هیات علمی گروه گیاه پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شده است و امیدواریم نتایج از آن به عنوان نقشه راهی مؤثر برای کشف داروهای جدید در برابر SARS-CoV-2 استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ یافته های کرونایی استاد خوزستانی در مجله بین المللی

چاپ یافته های کرونایی استاد خوزستانی در مجله بین المللی