مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 07:052022-01-17پزشكي

خطر مرده زایی در صورت ابتلا به کووید 19 در بارداری


تیمی از محققان دریافتند زنانی که در اواخر بارداری خود به کووید 19 مبتلا می شوند نسبت به کسانی که در اوایل بارداری به این ویروس مبتلا می شوند آسیب پذیرتر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از زی نیوز، بر اساس یک مطالعه، زنانی که در اواخر بارداری خود به کووید 19 مبتلا می شوند، در برابر عوارض ناشی از زایمان آسیب پذیر هستند.

یافته های محققان از دانشگاه های ادینبورگ، گلاسکو، و آبردین اسکاتلند نشان می دهد که زایمان زودرس، مرده زایی و مرگ و میر نوزادان در میان زنانی که 28 روز یا کمتر از تاریخ زایمانشان به این ویروس مبتلا شده اند، شایع تر است.

اکثر عوارض، که شامل پذیرش در بخش مراقبت های ویژه مرتبط با کووید نیز می شود، در زنان واکسینه نشده رخ داده است.

سارا استاک ، عضو تیم تحقیق از دانشگاه ادینبورگ، می گوید: داده های ما نشان می دهند که واکسیناسیون در بارداری خطر عوارض در بارداری را افزایش نمی دهد، اما ابتلا به کووید 19 را افزایش می دهد.

وی در ادامه تاکید می کند: واکسیناسیون کووید 19 در بارداری برای محافظت از زنان و نوزادان در برابر عوارض قابل پیشگیری و تهدید کننده جان ناشی از کووید 19 بسیار مهم است.

این تیم داده های مربوط به تمام زنان باردار در اسکاتلند را تجزیه و تحلیل کرد که شامل بیش از 87000 زن باردار بین شروع واکسیناسیون در دسامبر 2020 تا اکتبر 2021 ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر مرده زایی در صورت ابتلا به کووید 19 در بارداری

خطر مرده زایی در صورت ابتلا به کووید 19 در بارداری