مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 13:152021-12-09اقتصادي

مشارکت مردم در بذرکاری 200 هکتار از مراتع مهدی شهر


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر از کاشت بذر بادام کوهی با مشارکت مردم در سطح 200 هکتار از مراتع و ذخیره گاه های جنگلی این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مهدی شهر، حیدر واحدمطلق، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر بعدازظهر امروز در حاشیه اجرای پویش مردمی بذرکاری و کاشت نهال در این شهرستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از طرح های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، اجرای پروژه های نهال کاری و بذرکاری با حضور مردم است؛ چراکه تا مردم در یک طرح حضور نداشته باشند کارها موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی ادامه داد: منطقه ای که برای اجرای این طرح انتخاب شده، در حوزه آبخیز گل رودبار شهرستان مهدی شهر قرار دارد که خاستگاه بادام کوهی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر افزود: به همین منظور در روز 20 آذرماه، روز جهانی کوهستان نیز همین عملیات در پارک کوهستان (منطقه چندران) در سطح 100 هکتار با کاشت بذر بادام کوهی اجرایی می شود.

واحدمطلق خاطرنشان کرد: امیدواریم این طرح بتواند در منطقه توسعه پیدا کند؛ زیرا هم برای تثبیت خاک مؤثر است و هم مردم منطقه می توانند از آن بهره برداری اقتصادی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت مردم در بذرکاری 200 هکتار از مراتع مهدی شهر

مشارکت مردم در بذرکاری 200 هکتار از مراتع مهدی شهر