مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 11:052021-12-09بين الملل

پای شرکت های چندملیتی به مناقشه پکن با لیتوانی باز شد


با کشیده شدن پای شرکت ها به مناقشه پکن با یک کشور حوزه بالتیک، یک مقام ارشد دولتی و یک نهاد صنعتی گفتند که چین به شرکت های چند ملیتی تاکید کرد تا مناسباتشان را با لیتوانی محدود کنند، - یا در غیر اینصورت بازار چین را از دست می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین ماه گذشته پس از افتتاح دفتر نمایندگی تایوان در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی روابط دیپلماتیک خود با لیتوانی را کاهش داد.

ائتلاف حاکم لیتوانی در نوامبر سال گذشته موافقت کرد تا از کسانی که به گفته خودش در تایوان برای آزادی می جنگند حمایت کند و بدین ترتیب روابط این کشور با چین را در معرض خطر قرار داد.

اوایل ماه گذشته، یک سخنگوی وزارت خارجه چین هم در بیانیه ای گفت، لیتوانی مخالفت جدی چین در رابطه با افتتاح این دفتر تایوان را نادیده گرفته است.

وزارت خارجه چین هنوز به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز درباره تحت فشار قرار گرفتن شرکت های چند ملیتی برای محدود کردن روابطشان با لیتوانی اظهارنظر نکرده است.

مانتاس آدومناس، معاون وزیر خارجه لیتوانی به رویترز گفت: آنها (چین) پیام هایی را به شرکت های چندملیتی ارسال می کنند و تاکید دارند که اگر آنها از قطعات و تجهیزات لیتوانی استفاده کنند، دیگر حق ندارند محصولاتشان را در بازار چین به فروش برسانند یا از آنجا کالا تهیه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای شرکت های چندملیتی به مناقشه پکن با لیتوانی باز شد

پای شرکت های چندملیتی به مناقشه پکن با لیتوانی باز شد