مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 10:052021-12-09بين الملل

وال استریت ژورنال: دولت بایدن برای تشدید تحریم ایران گام برمی دارد


در حالیکه مذاکرات «وین» برای احیای برجام در جریان است، یک روزنامه آمریکایی از تلاش دولت بایدن برای تشدید اجرای تحریم ها علیه ایران و وادار کردن کشورهای دیگر به قطع روابط تجاری با ایران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، چند ساعت تا شروع دور دوم مذاکرات وین در دولت جدید ایران، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در یادداشتی به قلم لورنس نورمن گزارش کرد که دولت آمریکا برای تشدید اجرای تحریم های ایران گام برمی دارد.

در مقدمه این گزارش آمده است، به گفته مقامات ارشد آمریکایی، دولت بایدن در حال حرکت به سمت تشدید اجرای تحریم ها علیه ایران است که اولین نشانه از افزایش فشار اقتصادی واشنگتن بر تهران در حالی است که تلاش های دیپلماتیک برای بازگرداندن توافق هسته ای 2015 با مانع روبه رو شده است.

طبق این گزارش، بنا بر گفته مقام های ارشد وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا، ایالات متحده یک هیأت عالی رتبه از جمله آندریا گاکی رییس دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا را هفته آینده به امارات عربی متحده اعزام می کند.

در این گزارش در خصوص سفر هیأت آمریکایی به امارات نوشته است، امارات عربی متحده یکی از متحدان اصلی ایالات متحده اما دومین شریک تجاری ایران و کانال ارتباطی مبادلات تجاری و مالی ایران با سایر کشورها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وال استریت ژورنال: دولت بایدن برای تشدید تحریم ایران گام برمی دارد

وال استریت ژورنال: دولت بایدن برای تشدید تحریم ایران گام برمی دارد