مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 08:102021-12-09بين الملل

امیرعبداللهیان: تیم مذاکره کننده تا هر زمان که لازم باشد در وین خواهند ماند


امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در هشت سال گذشته به اندازه کافی حرف زده شده و وعده بی عمل داده اند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، با ارائه توضیحاتی در خصوص روند مذاکرات ، ضمن ابراز خرسندی نسبت به ادامه مذاکرات وین، ارزیابی خود را از دیدگاههای طرفهای مذاکره کننده ارائه داد.

بورل همچنین با بیان چالش هایی که ممکن است به مذاکرات لطمه بزند، ابراز امیدواری نمود با تلاش و تعامل همه طرف ها، مذاکرات وین به سمت دستیابی به یک توافق پیش برود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که به آمریکا و سه کشور اروپایی نیز یادآور شده است که مذاکرات باید واقع بینانه باشد و طرفین در آن احساس پیشرفت کنند.

وی همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را مهم خواند و از تماس های موجود و تداوم گفتگو و همکاری های فنی ابراز خرسندی کرد.

بورل در خصوص برنامه کنونی هسته ای ایران خواستار رفع برخی نگرانی ها شد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی با مفید خواندن تعاملات صورت گرفته میان مذاکره کنندگان در وین، بار دیگر بر حسن نیت و جدی بودن ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان: تیم مذاکره کننده تا هر زمان که لازم باشد در وین خواهند ماند

امیرعبداللهیان: تیم مذاکره کننده تا هر زمان که لازم باشد در وین خواهند ماند