مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 07:052021-12-09سياسي

اجرای گردشگری مسئولانه همچنان در ابهام/راه حل، تدوین کتاب راهنماست


عضو هیات مدیره شرکت توسعه گردشگری یزد، با بیان این که چگونگی اجرای گردشگری مسئولانه هنوز تدوین و تبیین نشده است، گفت: راه حل، تدوین کتب راهنمای حقوقی برای هر کشور توسط حقوقدانان و وکلای کاردان همان کشور است.

- سعید بدخش در گفت وگو با خبرنگار فارس در خصوص گردشگری مسئولانه اظهار کرد: گردشگر مسئول بودن یکی از شاخص ترین شعارهای سازمان جهانی گردشگری است.

وی افزود: مجمع جهانی این سازمان در سال 2005 اقدام به صدور بیاینه ای کرد که در آن 8 اصل گردشگری مسئولانه تبیین شده که آخرین اصل آن دانستن قوانین و مقررات کشور مقصد گردشگری است.

وی با بیان این که اجرای گردشگری مسئولانه در سازمان جهانی گردشگری و کشورهای مقصد هنوز بلاتکلیف و بدون هیچ اقدامی مانده افزود: به نوعی اصول این بیانیه به عهده خود گردشگر گذاشته شده در حالی که کاملا واضح است جنس این اصل(دانستن قوانین و مقررات کشور مقصد) با دیگر اصول بیانیه مانند احترام به فرهنگ ها و.

.

متفاوت است.

عضو هیات مدیره شرکت توسعه گردشگری یزد با اشاره به این که دانستن قوانین کشور مقصد امری بسیار سخت و دشواتر است، گفت: حتی اگر گردشگر یک حقوقدان هم باشد باز این اصل، قابلیت اجرایی توسط خود گردشگر را ندارد چراکه چنین امر کلی، احتیاج به تسلط کامل حقوقی بر  قوانین و مقررات کشور مقصد دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای گردشگری مسئولانه همچنان در ابهام/راه حل، تدوین کتاب راهنماست

اجرای گردشگری مسئولانه همچنان در ابهام/راه حل، تدوین کتاب راهنماست