مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 04:502021-12-09سياسي

نامه هشدارآمیز یک استاد اقتصاد به رییس جمهور


نامه دکتر محمد ابراهیم یاوری، عضو سابق هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به رییس جمهور رییسی - جناب آقای رییس جمهور از آنجا که اصرار بر این دارید که برخلاف اسلاف تان شنونده نقد ها و تذکرات منتقدان باشید بسیار امیدوار کننده شروع کرده اید.

به همین جهت تصمیم گرفتم بنا به بضاعت اندک علمی ام و کمی تجربه کار اجرایی چند نقد و چند تذکر ساده از طرف یک دانش آموخته بی ادعای رشته اقتصاد داشته باشید.

اگر به یاد داشته باشید، نکاتی که به آن اشاره می کنم را در طی فرصتهایی که در گذشته و در سال های دور به دست آورده ام را حضوری خدمت شما عرض کرده ام و متأسفانه این داستان غم انگیز همچنان ادامه دارد.

این چالش ها متأسفانه سال های متمادی است که در امور اجرایی کشور وجود دارد و هیچکدام از اسلاف شما اقدامی برای حل آن انجام نداده اند.

لذا بیش از سه دهه است که کشور ما با تمام نیروهای کارآمد و ناکارآمد (البته تعداد جماعت ناکارآمد و بی کفایت بسیار بیشتر از کارآمدهاست) خود نتوانسته است این مشکلات را برطرف نماید.

پرهیز از ورود به چالش بی نتیجه تنظیم و تدوین برنامه های بلندمدت و میان مدت اقتصادی و حتی کوتاه مدت جهت برون رفت از بحران اقتصادی.

دلایل : دوره کوتاه چهار ساله ریاست جمهوری عملاً امکان تنظیم و تدوین یک برنامه اقتصادی حتی برنامه میان مدت برای رفع مشکلات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه هشدارآمیز یک استاد اقتصاد به رییس جمهور

نامه هشدارآمیز یک استاد اقتصاد به رییس جمهور