مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 21:102021-12-08سياسي

جرات نمی کنیم به تلویزیون نزدیک شویم


عباس حسین نژاد با اشاره به وجود ابتذال در برخی زمینه ها در تلویزیون، از این که ناشران کوچک به هیچ وجه نمی توانند به تلویزیون نزدیک شوند می گوید و از رییس جدید صداوسیما می خواهد تا برای کتاب تصمیمی بگیرد.

- این شاعر و ناشر در گفت وگو با ایسنا درباره وضعیت تبلیغ کتاب ها و کتابخوانی در رسانه ها و نیز تبلیغات شهری و همچنین نمود استفاده از چهره های فرهنگی و ادبی اظهار کرد: همیشه بحثی بر سر این وجود دارد که ما ایرانی ها کتاب نمی خوانیم و خارجی ها خیلی کتاب می خوانند! به نظر من، در طول این مدت هیچ وقت آمار دقیقی دراین باره وجود نداشته و ما دچار خودتحقیری شده ایم.

او در ادامه گفت: برای مثال، از نگاه ادبی، در حال حاضر نسل امروز کتاب هایی را می خوانند که در قرن هشتم و حتی ماقبل آن نوشته شده است.

این در حالی است که در کمتر ادبیاتی در دنیا می توان موارد این چنینی را سراغ داشت که زبان و ادبیات آن ها به این شکل منتقل شده و هنوز آن متنِ صدسال پیش خوانا باشد.

هیچ کس حافظ شیرازی را جدی نمی گیرد، درحالی که سطح فروش دیوان او همیشه بالا بوده، مردم با آن ارتباط دلی دارند، حتی دستفروش های خیابان هم به ما سطح بالایی از ادبیات را می فروشند اما هیچ کس از این زاویه به ماجرا نگاه نمی کند و به نظر می رسد این نتایج را براساس آمار غیردقیق و بازی با عددها رها کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جرات نمی کنیم به تلویزیون نزدیک شویم

جرات نمی کنیم به تلویزیون نزدیک شویم