مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 15:102021-12-08بين الملل

درگیری 9 طرف مختلف در یمن؛ گره کور این کشور


یک رسانه بین المللی در گزارشی با اشاره به 9 طرف موثر در یمن و جنگ آن نوشت که هر یک از طرف های جنگ داخلی در یمن اهداف خاص خود را دارند و همین مساله حل و فصل مناقشه و درگیری در این کشور را دشوارتر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رویترز در گزارشی به بررسی طرف های درگیر در جنگ یمن و اهداف هر یک از آنها پرداخت و این گروه ها و طرف ها را به شکل زیر برشمرده است: 1 ـ انصارالله در اواخر دهه 1990، خانواده حوثی ها در دوردست ترین نقطه شمال یمن یک جنبش احیای مذهبی برای فرقه شیعه زیدی تشکیل دادند که زمانی بر یمن حکومت می کردند؛ اما بعدها به حاشیه رانده شد.

با افزایش تماس ها و برخوردهای آن با دولت، انصارالله با ارتش درگیری هایی به شکل چریکی و همچنین یک جنگ کوتاه مرزی با عربستان سعودی انجام دادند.

از زمان تسلط انصارالله بر صنعا، در سال 2014، این جنبش برای حکومت بر بخش هایی از دستگاه اداری موجود تکیه کرده است؛ اما استراتژی بلندمدت آنها مشخص نیست.

2 ـ حامیان علی عبدالله صالح علی عبدالله صالح در سال 1978 قدرت را در شمال یمن به دست گرفت و پس از اتحاد دو بخش شمالی و جنوبی یمن در سال 1990، در رأس دولت باقی ماند.

صالح، همراه با افراد دارای نفوذ قبیله ای، بر یمن تسلط یافت و اعضای قبیله خود را در سمت های رهبری در ارتش و اقتصاد منصوب کرد و همین مساله اتهامات فساد علیه او ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری 9 طرف مختلف در یمن؛ گره کور این کشور

درگیری 9 طرف مختلف در یمن؛ گره کور این کشور