مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 10:002021-12-08اقتصادي

نبشی چیست ؟ کاربرد و انواع نبشی


نبشی یک نوع پروفیل است که سطح مقطع آن به شکل دو ضلع عمود, بر روی هم قرار گرفته و جزء یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی به شمار می رود که به تنهایی یا به صورت مرکب در پروژه های ساختمانی, عمرانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

- نبشی یک نوع پروفیل است که سطح مقطع آن به شکل دو ضلع عمود, بر روی هم قرار گرفته و جزء یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی به شمار می رود که به تنهایی یا به صورت مرکب در پروژه های ساختمانی, عمرانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا بنابر اعلام کاویان، پس از جنگ جهانی دوم, جمعیت ایران به تدریج رشد کرد و همراه با بهبود وضعیت اقتصادی مردم, نیازها و تمایلات آنها برای ساخت خانه های مدرن بیشتر شد.

تاریخچه نبشی مصالح ساختمانی در آن زمان بیشتر از جنس چوب و خشت بود, اما با توجه به شرایط اقلیمی کشور و در دسترس نبودن چوب کافی در مناطق مختلف, مردم برای ساخت خانه های خود به بهره برداری از آلومینیوم و آهن روی آوردند.

بنابراین واردات آهن آلات به داخل کشور افزایش یافت.

نحوه تولید نبشی نبشـی ها به لحاظ نحوه تولید به دو گروه زیر تقسیم می شوند : 1-نبشی پرسی برای تولید نبشی پرسی, از ورق فولادی استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبشی چیست ؟ کاربرد و انواع نبشی

نبشی چیست ؟ کاربرد و انواع نبشی